czwartek, 1 marca 2018

Nauka programowania

8.02.2018 w naszej szkole odbyło się spotkanie z przedstawicielem firmy EDU SENSE, który przedstawił Zabawkę roku 2016, uczącą programowania.
W prezentacji wzięli udział uczniowie klasy 4 a i 7 d.
Ozobot to prostota nauki programowania. Robot wprowadza dzieci i młodzież poprzez zabawę w świat nowych technologii. Ozobot jest gotowy do pracy w 2 sekundy od wyjęcia z kapsuły i czeka na rozkazy. Rozumie kolorowe kody narysowane kredkami, jak i te czytane z ekranu, napisane w Scratch OzoBlockly.
Ozobot doskonale sprawdza się we wszelkich zadaniach dydaktycznych związanych z informatyką i robotyką. Możliwości zabawy i nauki są nieograniczone, tak jak nieograniczona jest kreatywność dzieci związana z rysowaniem i planowaniem tras, po których może jeździć Ozobot. Z jego pomoc możemy zaprogramować tańczący zespół robotów czy też prace drogowe, nauczyć zasad bezpieczeństwa i zaprogramować drogę ewakuacyjną. Ozobot to niesamowita przygoda połączona z nauką programowania.